vrijdag 23 augustus 2013

The Heat


Ik heb me laten verleiden door een headline: “nog leuker dan bridesmaids”. Het was de kop van een recensie met vier sterren als waardering. Ach, waarom ook niet, dacht ik.

Koppel een dikke vuilbekkende undercover straatagente met een klein hartje aan een zelfingenomen niet vloekende geslaagde FBI  tante in een mantelpakje, zet ze op een zaak en de actrices en het script doen de rest. Nou ja, gedeeltelijk dan. Dat script laat nog al eens te wensen over. De schrijver was waarschijnlijk te druk bezig met het schrijven van de dialogen tussen Melissa McCarthy en Sandra Bullock om er nog een interessant verhaal omheen te verinnen. Op zich niet zo erg, want zowel McCarthy als Bullock gaan lekker te keer en bij genoeg grappen doet het verhaal er niet zo toe. Laat daar nu het grootste probleem zitten: het gebrek aan grappen. Grappige situaties zijn er überhaupt niet zo veel (de dans in de bar is aardig). De lach moet komen van de dialogen die maar af en toe echt raak zijn. Dus de hele film zit je te wachten op leuke vondsten en dat wachten maakt dat je nergens in een lachstuip komt, want daar is meer voor nodig (letterlijk en figuurlijk).

Bridesmaids was gelaagder, had iets meer verhaal en kende meer diversiteit, waardoor ik me daar beter bij heb vermaakt. De gekte van McCarthy was daar ook extremer. Het lijkt alsof ze in haar rol als agent in The Heat net iets te veel wordt teruggehouden door hoger hand (FBI, leidinggevende, regisseur?) alhoewel haar getier tijdens de zoektocht naar de ballen van haar baas om van te smullen is.

Ps. Over photoshoppen gesproken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten