donderdag 11 september 2014

Hotel Inferno


Huurmoordenaar Somosa krijgt een goed betaalde, maar wat vreemde opdracht. Hij moet een stel afmaken dat in een hotel verblijft met als voorwaarden: ‘smash their skulls in and extract the brain’ en ‘open their stomach and remove the guts’. De opdrachtgever wil van afstand alles zien en dus zet Somosa een soort live feed Google Glass op, wat meteen ook het gezichtspunt van de kijker is. De opdracht is echter niet zo kosher als hij dacht en de jager wordt het wild. Hoe dan ook, bloody mayhem ensues.

Na Adam Chaplin en Taeter City (die ik nog niet heb gezien) nu de derde film van de Italiaanse splatter fanaat Giulio De Santi. Hotel Inferno is een pure first person video game vertaald naar het grote scherm. De actie beperkt zich grotendeels tot een hotel vol monsterlijke debielen die de hoofdpersoon belagen. Met een arsenaal aan hier en daar voor de hand liggende wapens slaat Somosa zich een weg naar de vrijheid, ondertussen het geheim achter de opdrachtgever en zijn missie ontrafelend. Het bloed vloeit dus rijkelijk en de fragiliteit van het menselijk lichaam wordt getoond door het op mega splatter wijze te vernielen met knuppel, mes, shotgun, ijzeren staaf, wc bril, pistool, vuisten, kettingzaag of granaat. Zelfs de mateloos slechte stemmen doen denken aan de ingesproken teksten die je hoort in games van dit kaliber.


Hoewel de kick van een game het zelf spelen ervan is, waarbij jouw actie bepaalt wat er gebeurt (op leven en dood), weet De Santi de ‘POV’ wel heel goed neer te zetten, is het peil van gore hoog en zijn de effecten van heerlijk lachwekkend tot goed geslaagd te noemen. Het simplisme spreekt dit keer in het voordeel, hoewel er af en toe wat langdradige stukken zijn, waarin de opdrachtgever een beetje te veel praat. Niet interessant, hakken met die hap!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten