“Lo
siguiente está inspirado en un hecho real”.
Moeder is dood, twee dochters blijven achter bij vader die
in de drugshandel zit en de term vaderlijke liefde voorbij alle grenzen trekt
waardoor een dochter zwanger wordt. Het kind dat geboren wordt lijkt zo
weggelopen uit The Hills Have Eyes en
wordt opgesloten en als beest behandeld. Jaren gaan voorbij waarin beide zussen
worden misbruikt door de vader. De politie krijgt lucht van de zaak, waarna
alle stoppen bij vaders doorslaan en hij achtereenvolgens de kettingzaag en de
dubbelloops laat spreken, met de gevangenis tot gevolg. De dochters en het ‘missgeburt’
vluchten naar hun ‘cabin (hidden) in the woods’. De oudste dochter zoekt het
lagerop om geld te verdienen en oompje zoekt ondertussen naar de verdwenen
drugs die zijn mannen naar de boshut leiden.
Regisseur Patricio Valladares kreeg geld van de Chileense
regering voor het maken van deze film. Men was in de veronderstelling dat
Valladares een drama ging filmen, waarna de regisseur met zijn filmploeg de
bergen in verdween om zonder toezicht een heftige exploitatiefilm ging maken
waar de regering niet blij mee was. Incest, verkrachting, prostitutie, moord,
drugs en zelfs kannibalisme. Het zijn voldoende elementen om exploitatie met
een hoofdletter te kunnen schrijven. Zo jammer dat het een wat vervelende en
saaie film is geworden. Op het dramatische vlak slepen de scènes zich voort met
amateuristische acteurs die niet veel te zeggen hebben en wat er dan wordt
gezegd is zeer plat. Het maakt daarbij niet uit wie er aan gaat, want de makers
hebben vergeten de protagonisten iets mee te geven waardoor je met ze mee gaat
voelen. De meiden hebben geen acteertalent en krijsen alleen maar veel. Als er
dan actie komt, zie je eigenlijk niet genoeg en wordt de kans tot echte
uitbuiting achterwege gelaten. Alsof de hete adem van de regering toch nog en
beetje in de nek te voelen was. Hierdoor scoort de film op beide vlakken
ondermaats. Opwindend wordt het nergens. Dat neemt niet weg dat de regisseur
een tweede kans krijgt en bezig is met een remake met
Michael Biehn in de hoofdrol. Laat hij in godsnaam in ieder geval die
vervelende pianoscore vervangen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten