maandag 31 maart 2014

Bates Motel


(2e seizoen, 10 afleveringen, 45 min, IMDb 8,2)

Als ik Norma Bates de trap af zie lopen richting haar beruchte motel in haar frisse zomerse jurkje zou ik er bijna weer tien afleveringen aan vast zitten. Zoals eerder aangegeven runde zij voor een groot deel de show in het eerste seizoen die ik met interesse en plezier heb bekeken. Toch wordt me in de eerste aflevering van dit tweede seizoen al gauw duidelijk dat ik me teveel in de luren heb laten leggen door haar. Ze heeft me voor haar karretje gespannen en nu ik er met een frisse blik tegenaan kijk was dat karretje nou ook weer niet zo boeiend.

De zaken van het motel gaan voor het eerst heel goed als blijkt dat de aanleg van een nieuwe weg toch zal worden gestart, waardoor de meeste reizigers niet meer langs het motel zullen rijden, wat funest zal zijn voor de omzet. Norma gaat natuurlijk actie ondernemen, terwijl we bij Norman steeds meer afvragen of hij nu wel of niet weet wat hij heeft gedaan, broer Dylan zich met zijn goede inborst in slechte (hash) zaken blijft mengen, hottie Bradley de dood van haar vader onderzoekt en muurbloempje Emma veel zaken in het motel regelt.


Het is me toch iets te soaperig allemaal. Leuk voor één seizoen, maar ook hier houd ik het toch maar voor gezien. Tijd is beperkt, het aanbod is groot en ik zie dan liever een mindere film (van maar anderhalf uur) dan een tv-serie (van een volle werkdag) die me maar zozo boeit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten