maandag 31 maart 2014

From Dusk Till Dawn


(1e seizoen, 10 afleveringen, 45 min, IMDb 7,2)

Eerst was er de film, die best wel oké was voor een late vrijdagvond film, die dankzij de schrijver (Tarantino), regisseur (Rodriguez) en acteurs (Clooney, Tarantino, Keitel, Lewis, Liu, Hayek, Trejo, Savini, Williamson, Saxon…) voorbestemd was voor cultstatus onder genreliefhebbers. Toen kwamen er twee uiterst belabberde vervolgen, die niets meer te maken hadden met de namen die aan het origineel waren gelinkt. Nu, 18 jaar later, proberen Rodriguez en Tarantino hun kindje nieuw leven in te blazen door het als tv-serie uit te brengen. Wat nou zo jammer is, is dat dit het originele script van de film lijkt, maar dan met liters overtollig vet, een extreem lange director’s cut met andere acteurs, die eigenlijk ongeïnspireerd, saai en overbodig is.

Nu was de film zelf als geheel geen hoogstandje, maar wel uiterst vermakelijk, zoals de slangen act van Salma Hayek in de Titty Twister Bar die op zichzelf dan wel weer een heerlijk hoogstandje was en zeker als het hek van de dam gaat en de demonen hun lelijke koppen laten zien viel er genoeg te genieten. Er zullen veel ‘fans’ zijn die aan de serie beginnen ‘for old time’s sake’. Vraag is echter of ik er 450 minuten van mijn leven in ga steken. Of ik me nu door heel wat van deze suffe afleveringen heen ga worstelen om hopelijk wat tweederangs lol te beleven. Het zijn vragen die gedurende de tweede aflevering bij me op komen. Ik kan dan beter de DVD van de film nog eens uit de kast trekken en dat zal ik al niet eens zo snel doen, want er ligt nog zo veel nieuws op me te wachten.


Toedeledokie Gecko Brothers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten