woensdag 5 maart 2014

Gravity (IMAX 3D)


Ja, daar heb je hem weer. De film heb ik al twee keer gezien en staat nummer 1 in mijn top 10 van 2013 en heeft ondertussen maar liefst zeven Oscars gewonnen. Vandaar dat ik deze kans om hem in her-roulatie en dit keer in een IMAX theater te zien niet aan me voorbij laat gaan.

Voor de recensies van de film zie hier en hier.

Toch ook twee kleine kritische noten. De eerste twee keren waren overdonderend. Bij deze derde keer ga ik op andere dingen letten, die de ervaring iets meer in de weg staan. Niet veel, maar iets. Zo vraag ik me bijvoorbeeld af waarom Matt Kowalski in het luchtledige niet genoeg heeft aan een klein rukje aan zijn kabel door Ryan Stone, om hem de goede kant op te krijgen en hij van haar af blijft zweven. Misschien is er een verklaring voor. Ik weet het niet, maar het zit de primaire ervaring dus een beetje in de weg. Daarnaast had ik meer verwacht van IMAX 3D. Dit is mijn eerste keer, maar het verschil met ‘gewoon’ 3D is mijns inziens niet zo groot. Voor wat betreft het beeld dan, want het geluid was wel beter. Je ziet wel wat de visuele mogelijkheden zijn in een promotie filmpje voor IMAX, waarin er wordt afgeteld en je een fantastische diepte ziet. Misschien ligt het aan de film en is die niet speciaal geschikt voor IMAX. De trailer van The Amazing Spider-Man 2 ziet er namelijk wel erg vet uit.


De film is al uit op DVD/Blu-ray/3D Blu-ray en al weer voor eerst zal ik toch echt kiezen voor die laatste versie, om het over een tijdje nog eens in mijn woonkamer (dunnetjes) te kunnen herbeleven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten