dinsdag 10 april 2012

Imagine Film Festival 2012



Van 17 t/m 28 april kun in Amsterdam je weer volop genieten van de fantastische film in al zijn diversiteit.

Meestal plan ik de periode zo in dat ik twee rustdagen tussendoor heb, om niet helemaal krankjorum en ook thuis nog herkent te worden. Helaas zit dat er dit jaar niet in, omdat ik de laatste paar dagen naar Barcelona ga, dus zit ik nu vast aan acht achtereenvolgende dagen met 25 films in het vooruitzicht. Ook dit jaar probeer ik van alle films die ik zie een recensie te schrijven die je dan op deze weblog aan zult treffen.

Enkele films die op het festival te zien zijn heb ik al achter de kiezen, zoals A Lonely Place To Die, Absentia, Father’s Day, Intruders, Los Ojos De Julia, Mientras Duermes, Revenge: A Love Story, Superheroes en The Woman (waarover je mijn hersenspinsels kunt lezen als je op de link klikt) en misschien volgen er nog enkele meer. Vanaf de 18e zoek ik dan de donkere zalen van Kriterion weer op en hoop daar nog veel moois te kunnen beleven. Ik kijk in ieder geval uit naar het Indonesische actiespektakel The Raid, het humoristische Scabbard Samurai van Hitoshi Matsumoto, die met Shinboru (Symbol) de festivalplank in 2010 in ieder geval goed raak sloeg, The Incident, waar de pleuris uitbreekt in een psychiatrisch ziekenhuis en de korte films van European Fantastic Shorts om maar eens iets te noemen. Geen ‘animation’ voor mij en een film als bijvoorbeeld The Raven laat ik ook links liggen omdat het me totaal niet trekt.

Dus: heel veel kijk- en/of leesplezier. Ennuh, mocht je wat willen delen, laat je horen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten